Hermods bedriver Vuxenutbildning i Värmdö kommun

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2016 09:44 CET

Hermods är auktoriserad utbildningsanordnare av grundläggande och gymnasial vuxenutbildning i Värmdö kommun. Auktorisation innebär att anordnare av vuxenutbildning blir sökbara för elever och elever kan fritt välja vilken utbildningsanordnare de vill studera hos.

Hermods är en av flera auktoriserade utbildningsanordnare även i Nacka, som nu har utökat sitt samarbete med Värmdö kommun, varmed gemensamma auktorisationsvillkor används. ”Nacka-modellen” som auktorisationsförfarandet i Nacka kallas har blivit uppmärksammat i andra kommuner som visat stort intresse för denna lösning.

- De beviljade auktorisationerna i Nacka och Värmdö gäller tillsvidare för Hermods och vi är mycket glada över att få bedriva vuxenutbildning i dessa kommuner, säger Carina Wilhelmsson, Verksamhetsutvecklare på Hermods vuxenutbildning.