Hermods lanserar ny webbutik

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2018 07:00 CET

Idag lanserar Hermods sin nya webbutik som bland annat kommer ha ett större utbud av utbildningar, kurser och E-läromedel. Den nya webbutiken kommer också att vara mer användarvänlig i form av bättre sökfunktioner och ett tydligare gränssnitt.

- Hermods nya webbutik kommer vara mer modern än den tidigare webbutiken och integrera med Hermods hemsida. Det vi har förbättrat är bland annat användarvänligheten och designen på sidan. Det kommer blir enklare och smidigare för våra befintliga - och potentiella kunder att använda den nya webbutiken, säger Mathias Skalmstad, verksamhetschef för Hermods Privat- & Företagsutbildningar.

Förutom de tekniska förbättringarna har utbudet av utbildningar, kurser och E-läromedel utökats.

- Vi har exempelvis sett att språkkurserna varit populära och har nu lagt till fler språk som kinesiska och italienska som det varit en stor efterfrågan på. Fördelarna att köpa en utbildning eller kurs hos oss är att eleven får tillgång till sin egna lärare där man har möjlighet att få handledning, säger Mathias Skalmstad.

Se mera på vår hemsida:

Kontakt:

Mathias Skalmstad

Mathias.Skalmstad@hermods.se

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år över 70 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vår vision är att vara ledande inom sysselsättning, integration och utbildning. Hermods ingår i AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.