Hermods startar ny verksamhet inom jobb och rekrytering

Pressmeddelande   •   Jan 30, 2018 07:10 CET

I år kommer Hermods att satsa på en egen jobb och rekryteringssida där kandidaten kan söka arbete antingen via Rekrytering eller Hyrrekrytering. Verksamheten har nyligen startat och kontakt med olika företag har påbörjats.

- Eftersom Hermods har ett stort utbud inom utbildningar och arbetsmarknadstjänster finns det unika möjligheter matcha kandidater mot rätt företag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år människor med utbildning, coachning och jobbmatchning så vi såg möjlighet av att starta en ny verksamhet inom jobb och rekrytering säger Camilla Egerlid, Verksamhetschef Arbetsmarknadstjänster.

Upplägget kommer vara att kandidaten blir antingen anställd direkt hos kund via rekrytering eller hyrrekrytering där kandidaten bli uthyrd i 6 månader för att sedan bli anställd av kunden.

- Målet är att bilda en stor kandidatbank där vi kan lösa våra kunders behov av kompetens. Idag har vi 70 000 deltagare per år, säger Camilla Egerlid.

För mer info:

Camilla Egerlid