Rekord för Hermods yrkeshögskola

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2017 20:20 CET

Hermods Yrkeshögskola

Idag kom beskedet från Myndigheten för yrkeshögskolan gällande vilka nya yrkeshögskoleutbildningar landets YH-anordnare beviljats start på till hösten 2017. Hermods Yrkeshögskola fick 13 nya beviljade utbildningar.

- Vi är glada över ett fortsatt förtroende från Myndigheten för yrkeshögskolan. Vi ser vi fram emot att driva dessa utbildningar, vilka vi tror kommer att bidra till en positiv utveckling på arbetsmarknaden, säger Anette Wahlgren, Verksamhetschef Hermods Yrkeshögskolor.

Nya beviljade YH-utbildningar inom Hermods yrkeshögskolor 2017:

• Redovisningsekonom Göteborg
  • Arbetsledare – Byggproduktion Göteborg
  • Arbetsledare - Mark och anläggning Göteborg
  • Internationell handelslogistiker - Green Management Göteborg
  • VVS-ingenjör Helsingborg
  • Stödpedagog Karlskrona
  • Arbetsledare – Byggproduktion Lund
  • Teknikinformatör Stockholm
  • Arbetsledare - Park och utemiljö Stockholm
  • Arbetsledare – Byggproduktion Stockholm
  • Arbetsledare - Mark och anläggning Stockholm
  • VVS-ingenjör Örebro
  • Stödpedagog Östersund

För att se alla höstens starter, besök www.hermods.se/yh.

Utbildningarna går att söka mellan den 15 februari 2017 och den 15 maj 2017 på vår ansökningswebb: www.yhnet.se