Peter Svensson blir ny försäljningschef på Hertz

Den 1 april tillträder Peter Svensson tjänsten som försäljningschef för Hertz i Sverige. Peter har arbetat inom Hertz i fyra år, närmast med operativt försäljningsansvar, och har dessförinnan en mångårig karriär inom resebranschen. Peter efterträder Jonas Kervenhed som lämnar Hertz för en ny tjänst som chef för affärsutveckling och försäljning på Bilreda AB.

Den 1 april får Hertz Biluthyrning en ny försäljningschef. Han heter Peter Svensson och har jobbat inom bolaget i fyra år, först som Key Account Manager och närmast med operativt försäljningsansvar för Hertz i Sverige. Peter har arbetat inom resebranschen i 15 år. Karriären inleddes som reseledare och därefter platschef på Fritidsresor. Han har även arbetat som resebyråchef på Ticket och som Key Account Manager för Norden på British Airways.

– Jag brinner för Hertz och försäljning, så det var självklart att tacka ja till tjänsten. Det är en otroligt härlig utmaning att få fortsätta utveckla Hertz försäljningsavdelning. Min främsta uppgift blir att stärka Hertz position som marknadsledande biluthyrare i Sverige, säger Peter Svensson, tillträdande försäljningschef på Hertz Biluthyrning.

Peter efterträder Jonas Kervenhed, som lämnar Hertz för en ny tjänst som chef för affärsutveckling och försäljning på Bilreda AB. Han kommer också att ta plats i Hertz ledningsgrupp.

– Peter är ett mycket bra val som ny försäljningschef. Hans gedigna kunskap och erfarenhet inom försäljning är otroligt värdefull för den fortsatta utvecklingen av vår portfölj av produkter och tjänster på marknaden, säger Niklas Siljeblad, vd på Hertz Biluthyrning.

Niklas Siljeblad, vd Hertz, telefon 08-657 30 00, mobil 070-310 83 85, e-post: niklas.siljeblad@hertz.se

Hertz har hyrt ut bilar sedan 1918. Idag har vi cirka 8 800 uthyrningskontor i 150 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1960 och vi kan i dagsläget erbjuda biluthyrning på 220 uthyrningskontor fördelade på 125 orter över hela landet. Hertz i Sverige är franchisetagare till Hertz International och ett företag inom Volvo Personvagnarsfären. För mer information, besök www.hertz.se/omhertz