Årets Ekonomichef och vinnare av Guldkronan

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2018 23:07 CET

Under Offentlig Ekonomi 2018 utser vi vinnaren av utmärkelsen ”Guldkronan 2017”, årets ekonomichef. Priset delas ut i samarbete med Offentliga Affärer och har delas ut nu under banketten för Offentlig Ekonomi 2018 den 17 januari i Uppsala.

Priset delas ut till den som åstadkommit synnerlig förbättring av organisationens ekonomi och/eller utmärkt sig för innovativa lösningar som organisationen kunnat dra stor nytta av. Alternativt kan priset delas ut till den ledare inom ekonomifunktionen som genom gott ledarskap bidragit till ett gott arbetsklimat och motiverade medarbetare.

Priset Guldkronan 2017 och utnämnd till Årets Ekonomichef är...

Håkan Stridsberg, Region Jönköpings län

Nomineringstext

Håkan har sett till att varje enhet av våra 13 kliniker fått till en handlingsplan för att få en budget i balans, vänt ett stort underskott och hanterat kravet att spara 75 miljoner. Han har fått cheferna på klinikerna att inte bara ta ansvar för sina egna budgetar utan även tycka det är roligt! Cheferna arbetar nu med ett ekonomiskt perspektiv samtidigt som de tar ansvar för att leverera bra vård.

Kommentarer (0)