Vinnaren av "Årets Offentliga Chef 2012"

Vinnaren av "Årets Offentliga Chef 2012"

Vinnaren av utmärkelsen "Årets Offentliga Chef 2012" blev Eva Ahlgren, stadsdelschef i Rosengård.
Priset delades ut till en mycket glad och stolt vinnare under festliga former i går kväll på München-bryggeriet i Stockholm. Bakom priset står tidningen Offentliga Affärer tillsammans med fackförbundet Vision och fackförbundet ST.

- Vi har instiftat det här priset för att det behövs och för att det inte tidigare funnits något liknande för chefer inom det offentliga. Det finns så många fantastiska chefer och ledare i vårt land som är värda att lyftas, säger Urban Nilsson, ansvarig utgivare Offentliga Affärer.

Priset "Årets Offentliga Chef" tillfaller den chef inom den offentliga sektorn som får andra ledare att utvecklas och växa. Personen ska även genom sitt ledarskap motivera, engagera och inspirera sina medarbetare.

De som nominerat Eva Ahlgren beskriver henne som ”en strategisk ledare som med sin entusiasm och tydlighet inspirerar förvaltningens medarbetare att göra sitt yttersta för Malmöborna i Rosengård. Hon arbetar alltid för elevernas bästa och det visionsarbete som Eva initierat är både smart och effektivt vilket också har lett till positiva förändringar i organisationen. Hon ser möjligheter och tar tag i de utmaningar som finns i Rosengård”.

Hexanova Media Group AB är ett tidningsförlag och Media/PR-byrå som ger ut fyra egna publikationer cirka 20 utgåvor per år. Bland andra tidningen Offentliga Affärer som är Sveriges största affärstidning för offentlig förvaltning. Offentliga Affärer, har sedan starten 1993, en unik roll som den största affärstidningen designad för beslutsfattare inom hela den offentliga sektorn. Tidningen ger dig som läsare såväl trender och nyheter på marknaden som affärskritiska skeenden inom kommuner, landsting och statlig förvaltning. Hexanova Media Group AB erbjuder också strategisk kommunikation från analys, till medieträning och skapande av medierelationer, klassisk PR. Utifrån det produceras kund- företags- intern- och mässtidningar och nyhetsbrev, i tryckt och digital form, både internt och externt.