Kökets favoriter ny e-handelsbutik med allt för mat- och bakintresserade

Med syftet att bli den ledande butiken på nätet med produkter inom matlagning, bakning och dukning lanseras nu e-handelsbutiken Kökets favoriter. Här hittar landets alla mat- och bakintresserade starka varumärken till konkurrenskraftiga priser med fokus på färg, form och kvalitet. Bakom satsningen står Adlibrisgruppen och TV4-Gruppen.

Med Kökets favoriter får hemmabagaren och hemmakocken en alldeles egen nätbutik att handla på. Adlibrisgruppen som är ett av nordens ledande e-handelsbolag lanserar satsningen tillsammans med TV4-Gruppen som har en av de starkaste positionerna i landet när det gäller mat- och bakinnehåll.

- Det finns ett stort engagemang kring matlagning och bakning men inom e-handeln är det fortfarande ett litet segment. Med Kökets favoriter vill vi skapa en inspirerande butik med ett brett tilltal, starka varumärken till konkurrenskraftiga priser, snabba leveranser och ett sortiment med fokus på färg, form och kvalitet. En lustfylld shoppingupplevelse har varit i fokus i utvecklingen av tjänsten, säger Julia Reuszner, chef kategorisajter Adlibrisgruppen.

Bland de varumärken som säljs på Kökets favoriter ingår Global, Ankarsrum, Iittala, Eva Solo, Stelton, House Doctor, Kusmi te, Rosendahl, Johan & Nyström, Skeppshult, Skultuna, Dualit m.fl.

- Kökets favoriter blir först ut i en omfattande satsning på mat för TV4-Gruppen. Genom samarbetet med Adlibrisgruppen föds en stark och inspirerande näthandelsbutik och TV4 bryter ny mark. Vi bygger nu också ett helt nytt ekosystem runt mat för att stärka vårt totala materbjudande till konsument. Genom integrerade helhetslösningar för annonsörer ökar vi också effekten för dem, säger Camilla Everberg, affärsområdeschef mat på TV4-Gruppen.

Kökets favoriter www.köketsfavoriter.se blir ett tillskott till Adlibrisgruppen som idag består av Adlibris, Discshop, Odla.nu och Bamba.

Läs mer på www.köketsfavoriter.se och följ gärna Kökets favoriter på Facebook och Instagram @kokets_favoriter

För mer information eller bilder, kontakta gärna:
Linnea Wiklund, PR-ansvarig, Kökets favoriter, tel: 070-766 4807
eller e-post: linnea.wiklund@adlibris.com alt.
Magdalena Höglund, Presskontakt, Highland PR, tel: 0733 338840
eller e-post: magdalena@highlandpr.se

• kökets favoriter
  • allt för matlagning och bakning