Pressmeddelande -

Gotlandsbyrån Hill vill utveckla e-handeln – bygghemma.se:s grundare Patrik Rees blir delägare

Den gotländska reklambyrån Hill har de senaste åren breddat sitt erbjudande med strategi, pr, content och egen filmproduktion. Både omsättningen och antalet anställda har dubblerats sedan 2013.

För att Hill ska kunna fortsätta växa och bredda sig går nu Patrik Rees – grundare av e-handelsjätten bygghemma.se och investerare i flera snabbväxande e-handelsföretag – in som ny delägare i Hill.

– Hill har länge velat göra en strategisk satsning mot e-handeln. Vi ser stora möjligheter att förbättra kundupplevelsen i e-handeln, hela vägen från sajt till hemleverans. Tack vare att Patrik Rees går in med sin expertis och sitt kontaktnät kan vi nu göra den satsningen, säger Lars Andersson, vd på Hill.

Patrik Rees har tidigare samarbetat med Hill, men då som kund.

– Jag har varit grymt imponerad av Hill från första gången jag träffade dem. Det finns en fantastisk kombination av kreativitet, entreprenörsanda och affärskunnande hos medarbetarna. Och det är precis den typen av företag jag vill investera i, säger Patrik Rees.

– Hill har verkligen satt Gotland på den kreativa kartan. Med min erfarenhet och mitt nätverk hoppas jag kunna bidra till fler framgångar och fortsatt stark tillväxt, fortsätter Patrik Rees.

Hill har nu tre delägare: Grundaren Daniel Hillström, vd:n Lars Andersson och Patrik Rees. Hill har totalt 16 anställda – 10 på huvudkontoret i Visby och 6 på Stockholmskontoret. Kunder är bland andra HSB, Kung Markatta, Gotlands Bryggeri, Annas Pepparkakor och branschorganisationen Visita.

För mer info, kontakta

Lars Andersson, vd Hill