2-växlad borrmaskin med aluminiumhus för ökad hållbarhet och livslängd

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2016 12:10 CET

Hitachi lanserar nätdriven borrmaskin med teknik som möjliggör lika kraft på både höger- och vänstergång.

D13VL är en kompakt och kraftfull borrmaskin med hög kapacitet. Den dubbelisolerade konstruktionen av aluminiumhuset med isolerad statorhållare, vilket går under benämningen AHB, gör maskinen stabil och robust med förbättrad hållbarhet och förlängd livslängd.

Den tekniska lösningen av kolborstar med rotationssystem ger lika kraft på både höger- och vänstergång. Maskinkroppen kännetecknas av Hitachis ergonomi och välkända gummibelagda grepp.
Borrmaskinen är utrustad med 13 mm snabbchuck, vilket möjliggör enkelt verktygsbyte.
Övriga egenskaper är hög- och lågväxel, steglös elektronisk varvtalsreglering och säkerhetskoppling (slirkoppling).

Maskinen används för åtdragning och borttagning av skruv, även självborrande, i gips och olika trämaterial.
Den levereras med djupanhåll och stödhandtag.

Effekt 860W
Chuckkapacitet 1,5 – 13 mm
Spindelgänga 1/2" x20 UNF
Kapacitet trä/stål 40/13 mm
Varvtal obelastad (låg vxl) 0-1.100/min.
Varvtal obelastad (hög vxl) 0-3.000/min.
Max moment 66 Nm
Vibrationsnivå m/s² (3D) 5,4
Ljudtrycksnivå dB(A) 85,0
Ljudeffekt dB(A) 96,0
Dimension (L x H) 361 x 209 mm
Vikt 2,9 kg

Maskinen omfattas av Hitachis 3-årsgaranti. Denna gäller direkt från inköpsdatum och utan krav på registrering.

Verktyget finns för omgående leverans.