2-växlad slagborrmaskin med aluminiumhus för ökad hållbarhet och livslängd

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2016 08:15 CET

Hitachi lanserar två nätdrivna slagborrmaskiner med teknik som möjliggör lika kraft på både höger- och vänstergång.

DV20VD och DV22V är kompakta slagborrmaskiner med hög kapacitet. Den dubbelisolerade konstruktionen av aluminiumhuset med isolerad statorhållare, vilket går under benämningen AHB, gör maskinen stabil med förbättrad hållbarhet och förlänger livslängden.

Den tekniska lösningen av kolborstar med rotationssystem ger lika kraft på både höger- och vänstergång. Maskinkroppen kännetecknas av Hitachis ergonomi och välkända gummibelagda grepp.
Båda slagborrmaskinerna är utrustade med 13 mm snabbchuck, vilket möjliggör enkelt verktygsbyte samt lättåtkomlig funktionsväljare med val för urkopplingsbart slag. Övriga egenskaper är hög- och lågväxel, steglöst variabelt varvtal och säkerhetskoppling (slirkoppling).

Maskinerna används för borrapplikationer med slagfunktion i hårda material stom betong och olika stenmaterial etc. eller borrapplikationer utan slagfunktion i trä, stål, aluminium etc.

De levereras med djupanhåll, stödhandtag och förvaringsväska

DV20VDDV22V
Effekt860W1.120W
Chuckkapacitet1,5-13 mm1,5-13 mm
Spindelgänga1/2"x20UNF1/2"x20UNF
Kapacitet trä/stål/betong40/13/20 mm40/16/22 mm
Varvtal obelastad (låg vxl)0-1.100/min0-1.100/min
Varvtal obelastad (hög vxl)0-3.000/min0-3.000/min
Slagtal obelastad (låg vxl)0-8.100/min0-8.100/min
Max moment (låg vxl)66 Nm74 Nm
Max moment (hög vxl)25 Nm28 Nm
Vibrationsnivå m/s² (3D)16,619,5
Ljudtrycksnivå dB(A)98,097,0
Ljudeffekt dB(A)109,0108,0
Dimension (L x H) 359 x 209 mm 359 x 209 mm
Vikt3,0 kg3,0 kg

Maskinerna omfattas av Hitachis 3-årsgaranti. Denna gäller direkt från inköpsdatum och utan krav på registrering.

Verktygen finns för omgående leverans.