Hitachi lanserar ny batteridriven mutterdragare

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2017 17:10 CEST

Hitachi WR18DBDL2, en ny kolborstfri och stark 18V mutterdragare.

Med ett åtdragningsmoment på hela 305 Nm är den nya batteridrivna mutterdragaren ett kraftpaket som jobbar snabbt och effektivt. Lägg till Hitachis smala ergonomiska grepp och maskinkropp så har du en perfekt centrerad balans.

WR18DBDL2 har prestanda i toppklass och med teknik som inte ger vridbelastning i hand eller underarm vid fastkörning. Ett nytt förbättrat luftflödessystem säkerställer optimal och effektiv kylning av motor och slagenhet vilket medverkar till längre hållbarhet och livslängd av verktyg och motor. Med fyra inställbara varvtal/slagtal (lägesväljare); finläge, normalläge, kraftläge och autostopp, passar mutterdragaren för otaliga och varierande applikationer.

WR18DBL2 är damm- och vattentålig med IP-56 klassificering för att klara lite tuffare miljöer och den professionella användarens krav. Verktyget har en välbalanserad design med centrerad tyngdpunkt och kompakt maskinkropp med Hitachis välkända ergonomiska grepp.

Andra egenskaper är steglös höger-/vänstergång med konstant kraft, motorbroms, överbelastningsskydd (HPS-Hitachi Protection System), bälteskrok, LED-belysning, handledsrem och batteriindikator med information om batterinivå. Den kolborstfria motorn ger ökad kraft, prestanda, hållbarhet och längre effektiv gångtid per laddning och klarar hög arbetsbelastning. Serviceintervallerna blir också få eftersom inga kolborstar behöver bytas.

Verktyget levereras med 2 stycken 5,0Ah Li-ion batterier, snabbladdare med kylfläkt och stapelbar förvaringsväska. WR18DBDL2 finns även tillgänglig som Tool only, utan batterier, laddare, förvaringsväska och andra tillbehör vilket är ett bra och ekonomiskt alternativ för användare som redan har ett Hitachiverktyg med kompatibla batterier och laddare.

Verktygsfäste: 1/2” fyrkant
Kapacitet standardbult: M10 – M20
Kapacitet specialbult: M10 – M16
Varvtal obelastad: 0 – 2.700 /min.
Slagtal obelastad: 0 – 3.600 /min.
Max moment: 305 Nm
Vibrationsnivå m/s2(3D): 11,7
Ljudtrycksnivå dB(A): 95,0
Ljudeffekt dB(A): 106,0
Dimension (L x H): 145 x 195 mm
Vikt inkl. 5,0Ah batteri: 1,8 kg

Tryggt köp – maskin, batteri och laddare omfattas av Hitachis 3-årsgaranti. Denna gäller direkt från inköpsdatum och utan krav på registrering. Verktygen finns för omgående leverans.

LuftflödessystemCentrerad tyngdpunkt