Hitachi lanserar ytterligare ett nätdrivet verktyg med den nya teknologin för automatisk hastighetsreglering.

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 17:10 CET

CJ160VA - en kraftfull sticksåg med låga ljud- och vibrationsnivåer.
Auto mode genererar automatisk hastighetsreglering mellan 1.400 – 2.800 varv/min. Varvtal i läge standard är justerbart i 5 steg mellan 800 – 2.800/min. Elektroniken håller hastigheten konstant även när belastningen varierar, vilket möjliggör för smidiga skär. Pendelrörelsen är justerbar i 4 steg för anpassande av arbetsmoment samt material och bladbytet sker verktygslöst.

Sågbordet är Teflonbelagt för minimal friktion mot underlaget och ger snabbare glid och kap. Basen är utbytbar för enklare figursågning. Integrerat LED ljus, transparant splitterskydd och blåsfunktion i framkant och ett effektivt spånblås säkerställer att kaplinjen hålls ren från partiklar och blir upplyst.

CJ160VA levereras med sticksågblad, splitterskydd, utsugsadapter och förvaringsväska.

Effekt 800W
Kapacitet i trä/stål/aluminium 160/10/20 mm
Max geringsvinkel 0 - 45°
Minsta skärradie 25 mm
Slagtal obelastad 800 – 2.800/min.
Slaglängd 26 mm
Vibrationsnivå m/s2 (3) 9,5
Ljudtrycksnivå dB(A) 85,0
Ljudeffekt dB(A) 96,0
Dimension (L x H) 266 x 187 mm
Vikt inkl. batteri 2,5 kg

Produkten omfattas av Hitachis 3-årsgaranti. Denna gäller direkt från inköpsdatum och utan krav på registrering. För batterimaskiner ingår även batterier och laddare i garantin.

Sticksågen finns för omgående leverans.

Automatisk hastighetsreglering är en helt ny teknologi som Hitachi utvecklat. Systemet reglerar automatiskt rotationshastighet på motorn utifrån aktuell belastning och vridmoment. Detta medför helt unika funktioner för tystare drift, optimerad avverkning genom automatisk vridmomentsavkänning och ökad säkerhet genom att motorn stannar vid plötsliga händelser, till exempel då en sågblad fastnar i materialet.