Marknadens starkaste och snabbaste kompakta batteridrivna borrskruvdragare.

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2017 07:55 CET

DS18DBSL – kraftfull nyhet i Hitachis 18V sortiment.

Med ett max moment på 70 Nm i hårt förband och 40 Nm i mjukt, är den nya borrskruvdragaren ett litet kraftpaket som jobbar snabbt och effektivt. Lägg därtill Hitachis smala grepp och kompakta maskinkropp så har du en bra centrerad balans och bra ergonomi.

DS18DBSL är en förbättrad sladdlös borrskruvdragare som genom låg vikt, ergonomiskt kompakta maskinkropp och högt maxmoment får en prestanda i toppklass.

Den kolborstfria motorn ger ökad kraft, prestanda, hållbarhet och längre effektiv gångtid per laddning för att klara högre arbetsbelastning och färre driftsstopp.

Serviceintervallerna blir också färre då inga kolborstar behöver bytas.

Maskinen har snabbchuck, hög-/lågväxel, steglös höger-/vänstergång med konstant kraft, elektronisk brytare, vilket också resulterar i längre livslängd för batteri och verktyg. Integrerat LED ljus med vidvinkel lyser upp arbetsområdet. Vidare är DS18DBSL utrustad med överbelastningsskydd HPS (Hitachi Protection System), bälteskrok, handledsrem och batteriindikatior med information om batterinivå.

Maskinen levereras med 2 stycken 5,0Ah Li-ion batterier, snabbladdare med kylfläkt och stapelbar förvaringsväska. DS18DBSL finns även tillgänglig med 3,0Ah batterier och som Tool only, utan batterier, laddare, förvaringsväska och andra tillbehör vilket är ett bra och ekonomiskt alternativ för användare som redan har ett Hitachiverktyg med kompatibla batterier och laddare.

Tekniska specifikationer

Chuckkapacitet: 13 mm
Spindelgänga: ½”x20UNF
Kapacitet trä/stål/aluminium: 50/13/13 mm
Kapacitet maskinskruv/träskruv: 6/8 mm
Momentinställningar: 22+1
Varvtal obelastad (lågvxl): 0-400/min.
Varvtal obelastad (högvxl): 0-1.800/min.
Max moment (hårt förb.): 70 Nm
Vibrationsnivå m/s2(3D): 7,5
Ljudtrycksnivå dB(A): 89
Ljudeffekt dB(A): 100
Dimension (L x H): 180 x 240 mm
Vikt inkl. 5,0Ah batteri: 1,9 kg

Tryggt köp – maskin, batteri och laddare omfattas av Hitachis 3-årsgaranti. Denna gäller direkt från inköpsdatum och utan krav på registrering. Verktygen finns för leverans från mars 2017.

För ytterligare information, besök Hitachis hemsida eller kontakta produktchef Måns Hermelin