UR18DSDL - robust radio med bluetooth från Hitachi!

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 09:14 CET

UR 18DSDL – ytterligare tillskott i Hitachis breda sortiment i 18V serien

Radion är användarvänlig med många funktioner och bra ljud genom 2 högtalare med 7W ljudeffekt och integrerad basreflex. Tack vare sin robusta, men ändå lätt transportabla konstruktion med skyddsbygel och gummiskydd som skyddar vid fall och stötar, är den passande för tuffa arbetsmiljöer. IPX4 klass som ger skydd mot vattenstänk och ca 5 minuter i regn, passar radion för att användas på byggarbetsplatsen. . Via Bluetooth kan en enhet parkopplas med radion. Möjlighet att koppla till laddare för mobiltelefon och externa enheter via USB och i förvaringspanelen kan telefon eller mediaspelare förvaras bakom en skyddande lucka i plast.LCD-displayen med bakgrundsbelysning och klocka med alarmfunktion, drivs av de medföljande AA-batterierna.

UR18DSDL drivs av antingen kompatibla Hitachi Li-ion batterier med slideinfästning och voltstyrka 14,4-18V (medföljer ej) eller medföljande AC strömadapter.

Radion finns även som modell utan Bluetooth och DAB+, och heter då UR18DSAL

Båda radioapparaterna levereras med 2 st AA batterier (endast för LCD-display) och AC strömadapter men utan Hitachibatterier, kompatibel batteriladdare och andra tillbehör.

Frekvens (FM):  87,5 - 108 MHz (S/N: 43,0>)
Frekvens (AM):  522 - 1.629 kHz (S/N: 38,5>)
Fjärrkontroll: Nej
Högtalare: 2 x 90 mm / 3,5"
Ljudeffekt: 2 x 7W
Ljudkvalitet: >83,6 dB
Anslutning: 3,5 mm AUX / USB
Dimension (L x B x H): 405 x 312 x 265 mm
Vikt u/batteri: 4,0 kg

Produkterna omfattas av Hitachis 3-årsgaranti. Denna gäller direkt från inköpsdatum och utan krav på registrering. För batterimaskiner ingår även batterier och laddare i garantin.

Båda produkterna finns för omgående leverans.