Jens Carlsson ny försäljningschef på Hjältevadshus

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2019 07:38 CEST

Den 3 juni tillträdde Jens Carlsson som ny försäljningschef på Hjältevadshus. Han har en djup kunskap och bred erfarenhet från husbranschen och kommer närmast från rollen som COO på Anebyhusgruppen.

Nu är Jens Carlsson på plats som ny försäljningschef på Hjältevadshus. Jens kommer närmast från Anebyhusgruppen där han som COO arbetade med förändringsarbete och utveckling på produktionssidan. Han söker sig till Hjältevadshus framför allt eftersom han ser det som ett mycket intressant företag, men också för att få större utrymme till säljarbete och affärsmässiga kontakter som han har stor erfarenhet inom.

- Hjältevadshus med sin historia, varumärke och produkt känns mycket spännande tycker jag. Marknaden har varit en utmaning under de senaste arton månaderna vilket självklart påverkat bolaget, men jag ser enorma möjligheter med Hjältevadshus och vill verkligen få vara med på resan framåt, säger Jens Carlsson.

Jens Carlsson har en både djup och bred kunskap i husbranschen. Före Anebyhusgruppen arbetade han på Vimmerbyhus där han startade i produktionen för att sedan ansvara för försäljning och marknad och slutligen ta steget till VD för bolaget.

– Jens har lång erfarenhet av vår bransch och mycket stor kunskap inom både husbyggande och försäljning. Det här är en fantastiskt bra rekrytering och jag ser väldigt mycket fram emot att få börja arbeta tillsammans med Jens, säger Stefan Lind, VD på Hjältevadshus.

Mer information om Jens Carlsson finns på: https://www.linkedin.com/in/jens-carlsson-9b5aa559/

I småländska Hjältevad har Hjältevadshus byggt trähus med fokus på trygghet i över 70 år. Bolaget bygger alla hus inomhus, i en torr och säker miljö, för att undvika fukt och mögel. Då allt byggs under ett och samma tak kan man avsyna varje arbetsmoment på bästa sätt för att kontrollera att hantverket håller hög kvalité från början till slut. Det har gett Hjältevadshus flest nollfelshus i branschen och renommé för Sveriges säkraste byggmetod.

Hjältevadshus ägare Pulsen vill vara med och skapa en bättre omvärld för människor inom en lång rad olika områden. För Pulsen går vägen dit genom IT. Med digitala lösningar, tjänster och spetskompetens möter Pulsenbolagen utmaningarna och skapar långsiktigt värde tillsammans med sina kunder.

Pulsen grundades 1964 och är Sveriges äldsta verksamma IT-företag. Den familjeägda koncernen har idag över 1300 anställda och en omsättning på mer än 3 miljarder kronor. Koncernen består av de fyra IT-bolagen Pulsen Integration, Pulsen Omsorg, Pulsen Production och Pulsen Retail, samt Pedab Group, Pulsen Fastigheter, Pulsen Konferens, Releasy och Indicate Me, Hjältevadshus, 21 Grams och Pulsen kapitalförvaltning. Pulsen AB är koncernmoder och styrelsens säte är i Borås.https://pulsen.se