Idrottens dag i Hagaparken är hjärtsäkrat

Idrottens dag i Hagaparken är hjärtsäkrat

Lördag den 6 september går det att prova på 45 idrotter och springa barnloppet Prins Daniels lopp när Idrottens dag i Hagaparken genomförs för tredje året. Vi är där med hjärtstartare och utbildar funktionärer.

Idrottens dag i Hagaparken är en härlig upplevelse för hela familjen där man kan prova på allt från judo till ridning, segling och streetdance. Läs mer om aktiviteterna här.

Under dagen arrangeras också Prins Daniels lopp (för barn födda 2003 till 2009), där över 1 000 barn är anmälda i dagsläget. Man kan även springa Hagaloppet, som är ett lopp för ungdomar och vuxna från 13 år och uppåt.

Daniel Edelsvärd

Presskontakt Projektledare Marknads-PR 070 854 42 35