Lena Högfeldt utsedd till verkställande direktör för Nordic Brokers Association

Styrelsen i Nordic Brokers Association (NBA) har enigt utsett Lena Högfeldt till verkställande direktör i Nordic Brokers Association. Lena tillträder tjänsten omgående efter att ha varit tillförordnad vd sedan den 26 mars i år.

– Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Lena, som har gedigen erfarenhet från försäkringsbranschen. Under sin tid som tillförordnad vd har Lena lärt känna bolaget och rådgivningsverksamheten inom Hjerta. Med Lena får vi in en stark och sammanhållande kraft, med erfarenhet och gott ledarskap, säger Birgitta Sköld, styrelseordförande i Nordic Brokers Association.

Lena Högfeldt har en lång och omfattande karriär från försäkringsbranschen och förmedlad affär. Hon började på Hjerta våren 2017 och har haft tjänsten Chef Marknad & Utveckling, parallellt med tjänsten som tillförordnad vd sedan i mars i år. Lena Högfeldt har en civilingenjörsexamen inom industriell ekonomi från Linköpings Tekniska Högskola.

– Jag är mycket glad att ha fått förtroendet att fortsätta utveckla Hjerta tillsammans med medarbetarna och rådgivarna inom Hjerta. Genom samverkan och tillväxt vill jag bidra till att Hjerta betyder ännu mer för fler, säger Lena Högfeldt.

Birgitta Sköld
Styrelsens ordförande Nordic Brokers Association
E-post: birgitta.skold@konsultinnan.se

Lena Högfeldt
Vd Nordic Brokers Association AB
E-post: lena.hogfeldt@hjerta.se

Ylva Klingvall
E-post: ylva.klingvall@hjerta.se

Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation.

Idag är vi ca 210 rådgivare på fler än 40 orter runt om i Sverige. Vi fortsätter att växa och skapa framtidens bästa rådgivarkoncern nära våra kunder.

www.hjerta.se | www.webcap.se