Livbojen ansluter till Hjerta

Nackabaserade Livbojen Finans & Försäkring AB, ett litet företag med över 30 års erfarenhet av pensions- och livförsäkringar, ansluter nu till Hjerta och verkar under Hjertas varumärke. Därmed kan de kombinera det mindre företagets förmåga att skapa personliga lösningar med det större företagets access till struktur och kompetens.

- Vårt samarbete med Hjerta ökar tryggheten för våra kunder och hjälper oss att fokusera på det vi kan allra bäst – bra pensionslösningar för våra kunder, säger Michael Högström, vd.

Genom personlig rådgivning och god kundkännedom hjälper de sina kunder som äger och driver eget företag med exempelvis följande frågor:

• Hur vill jag fördela företagets intäkter mellan lön idag och pension längre fram?
  • Finns det speciella omständigheter i familjen, t ex särkullsbarn, som jag behöver ta hänsyn till?
  • Vad sker om jag blir långvarigt sjuk eller avlider?
  • Finns det behov av särskilda lösningar för mina partners eller för nyckelmedarbetare?

- Vi välkomnar Livbojen till oss och är glada att ytterligare ett väletablerat rådgivningsbolag ansluter till Hjerta, säger Lena Högfeldt, tf vd för Hjerta.

Lena Högfeldt, tf vd
E-post: lena.hogfeldt@hjerta.se

Michael Högström, vd
Livbojen Finans & Försäkring AB
Mobil: 0708-700 474
E-post: michael@livbojen.se

Ylva Klingvall
E-post: ylva.klingvall@hjerta.se

Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation.

Idag är vi ca 210 rådgivare på fler än 40 orter runt om i Sverige. Vi fortsätter att växa och skapa framtidens bästa rådgivarkoncern nära våra kunder.

www.hjerta.se | www.webcap.se