Pensionspedagogen ansluter till Hjerta

Vi är glada att hälsa ITP-experten Jonas Gyllenkrook på Pensionspedagogen välkommen till Hjerta. För några år sedan erhöll han utmärkelsen Årets Tjänstepensionsexpert där ITP är hans expertisområde. Jonas kommer att bistå det nyligen anslutna Hjerta-bolaget Kollberg & Enqvist med rådgivning samt hålla ITP-utbildningar för Hjerta-medlemmar.

- Jag brinner för att göra det svåra enkelt och intressant när det gäller pensioner och förmåner, säger Jonas Gyllenkrook.

Pensionspedagogen har funnits sedan 2014 då bolaget grundades av Jonas Gyllenkrook med fokus på att arbeta pedagogiskt och förståeligt hur pensionen fungerar via information, utbildning och förklaringar. Inom Hjerta kommer Jonas bistå Kollberg & Enqvist med rådgivning, ett bolag som också nyligen anslutit sig till Hjerta. Därutöver kommer Jonas att hålla ITP-utbildningar för Hjerta-medlemmar samt hjälpa till med expertisråd inom ITP.

- Det glädjer mig att hälsa Jonas Gyllenkrook välkommen till Hjerta. Vi fortsätter att växa och stärker vår organisation med ytterligare kompetens. Hans insatser att utbilda och göra pensioner roligt kombinerat med hans expertiskunskaper inom ITP blir en stor tillgång för oss, säger Robert Edberg vd på Hjerta.

Robert Edberg, vd Hjerta
E-post: robert.edberg@hjerta.se

Jonas Gyllenkrook
E-post: pensionspedagogen@gmail.com

• hjerta
  • förmedlare

Hjerta är en serviceorganisation för fristående förmedlare med lokal närvaro som kombinerar den stora organisationens tyngd med den lilla aktörens snabbrörlighet och lyhördhet. Hjerta är idag den största fristående aktören på den svenska förmedlarmarknaden.

Hjerta har idag drygt 200 fristående förmedlare av försäkrings- och finanslösningar i 80 bolag med sammanlagt 400 000 slutkunder och 40 000 företagskunder över hela Sverige. Organisationen har en stark lokal närvaro från Kiruna i norr till Helsingborg i söder.

www.hjerta.sewww.webcap.se