HKC Hotels lanserar Best Breakfast by Tina Nordström

HKC Hotels lanserar Best Breakfast by Tina Nordström

- Detta är ett otroligt spännande projekt och koncept säger Therese Hammar, VD på HKC Hotels. Vi vet att frukosten är bland det viktigaste för våra hotellgäster. Därför känns det väldigt bra att Best Western tillsammans med Tina Nordström, utvecklat vårt nya frukostkoncept som vi kallar Best Breakfast by Tina.

Konceptet består i ett antal nya rätter baserade på recept från ”Tina Cooking”.
- Vi gör också med Tinas hjälp en generell översyn av sortimentet för att genomgående höja kvaliteten på produkterna och jobba mer med närproducerat. Best Breakfast by Tina ska stå för hög kvalitet, vara sund, god och ”lekfull”. Best Breakfast by Tina sätter tydliga ramar för vår frukost men tillåter fortfarande hotellen att behålla den personliga touchen, berättar Therese Hammar.

- Det ska bli jättekul att jobba med frukost som är ett nytt område för mig och jag har samlat på mig mycket erfarenhet av både bra och dåliga hotellfrukostar under alla mina resor. För mig handlar frukost inte bara om att äta sunt utan också om att få en upplevelse som ger en bra start på dagen, säger Tina Nordström.

För ytterligare information kontakta:

Therese Hammar, VD

HKC Hotels

Email: therese.hammar@hkchotels.se

Om HKC Hotels

HKC Hotels är ett familjeföretag som ägs och drivs av familjen Östlundh. I koncernen ingår BEST WESTERN PLUS Hotel Noble House i Malmö, BEST WESTERN PREMIER Hotell Kung Carl I Stockholm, BEST WESTERN Hotell Hudik samt Clarion Hotel Örebro. Under 2016 kommer även The Winery Hotel i Solna att öppnas inom HKC Hotels regi.