Den intima och mysiga biosalongen PLAY på Hotel Noble House i Malmö

Premiär för Klubb Play – en exklusiv bioklubb på Hotel Noble House i Malmö

Det händer spännande saker på Hotel Noble House i Malmö! På utvalda datum under våren öppnas den intima och mysiga biosalongen upp och tar er tillbaka till klassikernas tid. Tillsammans med Malmöprofilen Caroline Vass vill hotellet leverera en helhetsupplevelse med mat, bubbel och biovisning av noga utvalda filmklassiker.

"-Vi vill att vårt hotell ska vara mer än ett hotell. Det ska vara en levande mötesplats dit man går för att umgås med sina vänner. Vi vill också bidra till att det händer roliga saker i Malmö. Därför är det inte ett stort steg att öppna upp vår mysiga biosalong där vi hoppas att fler kan få njuta av filmens förtrollade värld”, säger Anna Olsén, Marknadschef på HKC Hotels.

Hotel Noble House – med inspiration från filmens värld

Hotel Noble House har fått sitt namn från James Clavells bestseller från 1982 (hotellet öppnade 1986) som utspelar sig i 60-talets Hong Kong. Grundarna av hotellet lär ha velat skapa ett hotell som andades internationell lyx – där miljöerna från Hong Kongs många lyxhotell ska ha varit förebilden.

Mycket har hänt sedan 80-talet och det där med Hong Kong-flärd är inte längre en ledstjärna man jobbar efter. Att däremot ha miljöer från böcker eller filmer som inspiration är något man håller fast vid. Lina Östlundh som är ansvarig för hotellets design och inredning är dessutom filmscenograf i botten och när hon skapar nya hotellmiljöer försöker hon alltid ha filmscener som inspiration.
Med en nydesignad lobby och nya konferensrum vill det familjeägda hotellet mitt i stan erbjuda en inspirerande och avkopplande mötesplats för både hotellgäster och Malmöbor.

Caroline Vass kommer in i bilden efter att ha arrangerat en rad lyckade event på hotellet. Caroline skriver om mat och hälsa och brinner för att skapa unika events.

För mer information:

Kontakta Anna Olsén, Hotel Noble House, tel: 0709-88 64 71, anna.olsen@hkchotels.se  eller Caroline Vass, tel: 0707-98 61 43.