HKC tillhandahåller en kostnadseffektiv tredjepartslogistik – B2B och B2C

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2015 14:48 CET

HKC tillhandahåller effektiva logistiklösningar för företag och samarbetspartner som inte vill eller kan hantera sitt eget lager. Idag hanterar HKC ett 25-tal olika logistikuppdrag med inriktning mot hälsokost-, sport-, hudvårds-, livsmedels- och djurprodukter. Vi distribuerar både till enskilda återförsäljare inklusive butiker samt till alla dagligvarukedjorna. Givetvis har vi tillstånd från läkemedelsverket för att hantera receptfria läkemedel.

Väljer man att lägga sitt lager hos HKC, exponeras alla produkter om man så önskar mot alla HKCs återförsäljare genom vår toppmoderna e-butik. Detta skapar med automatik en merförsäljning mot kundkategorierna som HKC bearbetar. Man kan även ta hjälp av HKCs sälj- och marknadsavdelning om man önskar att vi ska arbeta med att aktivt sälja produkterna.

Hanteringen och administrationen av lagret är enkel via vårt interaktiva webbaserade administrationsverktyg. Här kan man lägga inköpsbeställningar, kontrollera lagersaldo, kontrollera bäst före datum och saldo per batchnummer. Varje vecka redovisas uttag ur lagret och man får också en månadssammanställning av all aktivitet per produkt.

Vi når ut med leveranser till alla företag i hela Sverige i regel inom 24 timmar med undantag av en del platser norr om Sundsvall. Eftersom vi hanterar stora volymer, kan vi också erbjuda mycket konkurrenskraftiga priser på frakter till era kunder. Vi levererar även till Danmark, Norge, Finland samt Tyskland.

Stark hälsogrossist med dryg 6500 produkter i lager inom kosttillskott, vitaminer & mineraler, Ekologiskt livsmedel och dryck, sport & träningsprodukter, naturlig hudvård & kosmetik.

Kommentarer (0)