Återkallelse pga spår av listeria i Scans ekologiska bacon

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 13:42 CET

Scan har påvisat spår av bakterien listeria i ett parti ekologiskt bacon artikelnummer 676836, förpackningsdag 2011-10-12, med bäst före datum 2011-12-05. Scan beklagar det inträffade och uppmanar alla konsumenter som har produkten att lämna tillbaka det ekologiska baconet till butiken eller kontakta Scans konsumentkontakt 020-59 59 77, matforum@scan.se.

Eftersom Scan AB har höga krav på produktsäkerhet går vi ut med denna information till allmänheten.

Listeria-bakterien tål inte värme och dör vid vanlig matlagningstemperatur, det vill säga cirka 70 grader.

Torbjörn Lithell, kvalitets- och miljödirektör Scan AB, tfn: 08-725 83 03
Annelie Lundell, kvalitetschef Scan AB, tfn 0511-251 94

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 11 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.

Postadress:
104 25 Stockholm Telefon: +46 771-510 510 www.scan.se