Barnens egen grillbricka

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2009 08:25 CEST

Minikorvar och korvbollar samt bipackade grillpinnar. Det är innehållet i Scans nya Hot Dogs Kalasbricka för barn. Lätt att ta med, kul med variation.

Barnen får sin egen unika grillbricka med variation på både smak och form. Bipackade grillpinnar och enkla bilder gör det lätt för barnen att göra sitt eget grillspett.

Minikorvarna är ungefär lika stora som en prinskorv och korvbollarna ser ut som små köttbullar. Det klassiska Hot Dogs receptet har använts, för smakvariation har hälften av minikorvarna chorizosmak. De är skinnfria och helt fria från gluten, laktos, ägg, soja-, mjölk- och ärtprotein. Köttet är, som i alla Scan-märkta varor, svenskt.

Kalasbrickan innehåller 10 minikorvar och ca 35 korvbollar. Den säljs från vecka 10 och under hela grillsäsongen.

- Korvbollar och minikorvar är roliga former till barn. Perfekta till barnkalaset eller när de vill göra egna grillspett, säger Caroline Åslund, produktchef Scan AB.

Fakta:
Hot Dogs Kalasbricka innehåller svenskt nöt- och griskött. Kötthalten är 34 %. Fetthalten 15 %. Den är producerad enligt SÄRNÄR, vilket innebär att den är helt fri från gluten, laktos, ägg, soja-, mjölk- och ärtprotein. En korv väger ca 21 gram och en korvboll ca 6 gram. Förpackningen väger 420 gram. Pris ca 25.90 kr/förpackning.

Margareta Thorgren, informationsdirektör Scan AB, tfn: 070-280 01 68
Caroline Åslund, produktchef Scan AB, tfn: 070-280 02 31

Bild:
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/ Omföretaget/Press/Pressbilder eller kontakta Laila Romu, informatör Scan AB, tfn: 0511-252 19.

Scan - bry dig om vad du äter

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.