Griljerad nötstek på julbordet

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 09:03 CEST

Traditionsenligt tillagas julskinka till julbordet. I det mångkulturella Sverige finns det idag behov av alternativ. Ett alternativ till julskinkan är att griljera en nötstek.

Ett komplement på julbordet i vårt mångkulturella land är en griljerad nötstek. Använd en klassisk svensk nötdetalj som är lik skinkan i formen, t ex en fransyska. Den är väldigt lätt att tillaga hemma och sedan griljera, precis som en vanlig skinka, för att få samma känsla. Inom restaurang och storhushållssektorn kan arbetet ytterligare förenklas genom att använda en sous vidad rostbiff.

- Att både ha en griljerad nötstek och julskinka på julbordet är ett alternativ om du vill bjuda på julbord i vårt mångkulturella land. Att griljera nötsteken är pricken över i:et som ger den rätta julkänslan, säger Lars Arvidsson, produktchef Scan AB.

Recept: Griljerad nötstek

Bild
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se  /press/pressbilder eller kontakta Laila Romu.

Lars Arvidsson, produktchef Scan AB, tfn: 08-725 85 64
Laila Romu, kommunikatör Scan AB, tfn: 0511-252 19

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 11 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 23 Mdr SEK.

Postadress: Box 30223, 104 25 Stockholm | Telefon: +46 771-510 510 | www.scan.se
blogg.scan.se Twitter @scanab