Klassiska färdiglagade grytor från Scan

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 08:57 CEST

Scan Gourmet Grytor är gjorda efter klassiska recept och är helt färdiglagade. Grytorna är riktig snabbmat, lägg i de bipackade grönsakerna och värm. Tillbehör väljer och lagar konsumenten själv. Scan Gourmet grytor är gjorda av kvalitetskött från Scan.

Att gryta skulle vara snabbmat är det inte många som tror. Men Scan har tagit fram tre klassiska grytrecept, lagat till dem och kylt ner. Sedan behöver grytorna bara värmas i 10 minuter. I förpackningen finns blancherade grönsaker, som tillagas under tiden grytan värms. Grönsakerna ligger i bipackade för att behålla sin krispighet vid tillagningen. Kombinera grytorna med något snabblagat tillbehör som ris, pasta, bulgur.

Scan Gourmet grytor består av tre sorter: Biff Stroganoff, Bouef Bourguignon samt Indisk lammgryta. De finns i butikens kylda färdigmatsdisk.

- Hur man kokar en gryta och vilka detaljer som är bäst att använda är idag frågor som många konsumenter ställer sig. Konsumenten har också mindre tid att lägga på matlagning. Med våra färdiglagade grytor kan alla konsumenter snabbt och enkelt laga till en riktigt god, traditionell gryta, säger Juanita Conway, produktchef Scan AB.

Fakta Scan Gourmet grytor:
Vikt: 820 g (700 g gryta och 120 g grönsaker). Konsumentpris: ca 90 kr/förpackning. Portioner: 3.
Scan Gourmet Biff Stroganoff - Fransyska, skuren i stora strimlor. Grytan är kryddad enligt originalet med Dijonsenap, lök och svamp. Grönsakerna består av bl a: champinjoner, röd och grön paprika.

Margareta Thorgren, informationschef Scan AB, tfn: 070-280 01 68
Juanita Conway, produktchef Scan AB, tfn: 070-219 99 41

Bild:
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/Omföretaget/Press/Pressbilder eller kontakta Laila Romu, informatör Scan AB, tfn: 0511-252 19.

Scan - bry dig om vad du äter

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 200 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.

Scan Gourmet Bouef Bourguignon - Fransyska, skuren i stora tärningar som är marineras i rödvin. Grytan har en mustig sås efter franskt originalrecept. Grönsakerna består av bl a: purjolök, morot och selleri.
Scan Gourmet Indisk lammgryta - Lammstek, skuren i stora tärningar. Grytan är gjord på traditionellt sätt med mustiga kryddor och yoghurt. Grönsakerna består av bl a: haricots verts och morötter.