Magnus Nilsson ny försäljningsdirektör för Scan AB Restaurang & Storhushåll

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2007 10:40 CET

Magnus Nilsson har utsetts till försäljningsdirektör för Scan AB Restaurang & Storhushåll och tillträder sin nya tjänst den 1 mars 2007.

Magnus Nilsson har sedan hösten 2004 varit försäljningschef på Scan inom Restaurang & Storhushåll. Han har en gedigen kunskap inom livsmedelsbranschen och har även arbetat med försäljning inom Unilever.

– Först och främst ser jag fram emot att ytterligare förstärka samarbetet med våra kunder. Det är viktigt med en nära kunddialog, speciellt när förändringstakten är så snabb som inom restaurang- och storhushållsmarknaden. Jag kommer därför också att lägga mycket tid på att fortsätta driva den förändringsprocess vi påbörjat i företaget, säger Magnus Nilsson. Även vår nya ägarstruktur innebär nya möjligheter att utveckla verksamheten inom Scan AB och Restaurang & Storhushåll.

Magnus Nilsson efterträder Anders Ronander som varit tillförordnad försäljningsdirektör i ett år. Anders kommer att fortsätta inom företaget med andra uppdrag. Han kommer även fortsättningsvis ansvara för Annerstedt, som är ett dotterbolag inom Scan AB.

– Potentialen inom Restaurang & Storhushåll är stor. Vi ser framförallt en ökad efterfrågan av förberedda livsmedel, vilket vi kommer att satsa mer på. Det leder också till att vi blir en mer attraktiv leverantör inom storhushållsmarkanden, säger Magnus Lagergren, VD Scan AB.

Magnus Lagergren, tfn 070-880 92 07
Anders Ronander, tfn 070- 860 72 10
Magnus Nilsson, tfn 070-508 30 66

Pressbild: Finns att hämta på www.scan.se

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 500 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 200 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.