Scan först på marknaden: Skivad falukorv - för en enklare vardag

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2008 14:07 CEST

Scans klassiska falukorv finns nu även i skivor. Skivad falukorv gör vardagen enklare för konsumenten. Det går fort och snabbt att ta fram så många skivor som behövs och lägga i stekpannan. Färdigskurna skivor underlättar också för dem som har svårigheter att skära själva.

Scan har tagit fram en färdigskivad version av sin klassiska falukorv. Det är en produkt som passar konsumenter som har ont om tid genom att den är klar att användas; inget skinn att ta bort, ingen skärbräda eller kniv som tas fram och ska diskas. Ta så många skivor som behövs och lägg sedan resten i frysen. Jämna skivor gör även att de får samma tillagningstid.

- Idag har många konsumenter mindre tid än vad de hade förr. Det ska gå fort och lätt att laga till en vardagsmåltid. Med färdiga skivor sparar man både tid och disk. Ytterligare en fördel med den färdigskivade falukorven är att det är lätt att plocka fram önskad mängd skivor, även från frysen, säger Caroline Åslund, produktchef Scan AB.

Falukorven är helt allergiren enligt SÄRNÄR. Den produceras på Scans SÄRNÄR-certifierade anläggning i Linköping. Scan är först på marknaden i Sverige med färdigskivad falukorv.

Fakta:
Falukorven är allergiren, enligt SÄRNÄR, som innebär att den är helt fri från gluten, laktos, ägg, soja-, mjölk- och ärtprotein. Den innehåller svenskt gris- och nötkött. Förpackning: 500 gram. Kötthalt 58 %. Fetthalt 23 %. Pris till konsument: ca 29.90 kr per styck.

Margareta Thorgren, informationschef Scan AB, tfn: 070-280 01 68
Caroline Åslund, produktchef Scan AB, tfn: 070-280 02 31

Bild:
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/Omföretaget/Press/Pressbilder eller kontakta Laila Romu, informatör Scan AB, tfn: 0511-252 19.

Scan - bry dig om vad du äter

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 200 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.