Scan huvudleverantör av svenskt kött till Jureskogs hamburgerrestaurang

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2018 08:00 CEST

Scan är huvudleverantör av svenskt kött till stjärnkrögaren Johan Jureskogs nya hamburgerrestaurang, Jureskogs. Kvalitet och hållbarhet är två viktiga ledord för Jureskog. Restaurangen är den första som enbart serverar färskt nötkött från svenska mjölkkor vilket sker i samarbete med Scan.

Stjärnkrögaren Johan Jureskog har nu öppnat sin nya hamburgerrestaurang, Jureskogs. Restaurangen är tänkt att bli den första i en kedja med upp till 60 lokaler över hela landet inom tio år.

På Jureskogs, som ligger på Jakobsbergsgatan 21 i Stockholm, finns totalt sju burgare på menyn. Fem burgare är gjorda på färskt nötkött från Scan. Två är vegetariska.

– Vi är enormt stolta och glada att få leverera svenskt kött till Jureskogs, som via sitt koncept vill skapa en snabbmatskedja för gourmetburgare med hållbara råvaror av högsta klass till hela svenska folket. Att få vara en del av detta när Jureskogs serverar svenskt kvalitetskött på tallriken är fantastiskt kul, säger Maria Dundeberg, försäljningsdirektör Away From Home på HKScan Sverige.

Scan är även huvudleverantör av svenskt kött till AG som rankas som en av världens bästa restauranger och som 2011 startades av Johan Jureskog och parhästen Klas Ljungkvist.