Scan lanserar färdigskivat kött till restauranger och storhushåll

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2010 09:17 CET

Scan lanserar färdigskivat nötkött i flera olika portionsvikter. Köttet är svenskt, skivorna väger lika mycket och är restaurangputsade. De är bara att lägga i pannan.

Ryggbiff, oxfilé och entrecote säljs nu i flera olika portionsvikter: 160, 180, 200 och 220 gram. Köttet är utvalt inom ett speciellt viktspann för att få snygga och jämna skivor. Kockarna sparar tid och det blir heller inget svinn när deras styckningsmoment är borta. Det innebär också att de kan bestämma portionsstorlek och ha full kontroll på priset.

Nötköttet är svenskt, mörat och restaurangputsat. I varje vakuumförpackning ligger samma antal skivor. 6 eller 8 skivor och vikten är mellan 1,6-1,8 kg. Hållbarheten är hela 28 dagar.

-  Arbetet förenklas i köket genom att köttet redan är skivat och putsat. Restaurangkonsumenten får också så mycket kött som de förväntar sig. Skivorna packas i mindre förpackningar för att göra det lätt att ta fram det antal skivor som behövs vid tillagningstillfället, säger Martin Pardell, produktchef Scan AB.

Svenskt nötkött. Kylvara. Hållbarhet 28 dagar.
Oxfilé: storlek 160 g & 180 g. Antal i förpackning 8 st. 6 förpackningar per kartong. Kartongvikt  7.7 kg.
Ryggbiff: storlek 160 g, 180 g, 200 g & 220 g. Antal i förpackning 8 st. 6 förpackningar per kartong. Kartongvikt  7.7-10,5 kg.
Entrecote: storlek 160 g, 180 g, 200 g & 220 g. Antal i förpackning 8 st (160-180 g). 6 st 200-220 g). 6 förpackningar per kartong. Kartongvikt  7.7-8,6 kg.

Inspirationsmaterial finns på www.scan.se/rsh

Martin Pardell, produktchef Scan AB, tfn: 08-725 85 79
Laila Romu, kommunikatör Scan AB, tfn: 0511-252 19

Bild

Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/press/pressbilder eller kontakta Laila Romu.

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 11 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 22 Mdr SEK.

Postadress: Box 30223, 104 25 Stockholm | Telefon: +46 771-510 510 | www.scan.se
blogg.scan.se