Scan lanserar marinerade kamben till grillsäsongen 2009

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 08:57 CEST

Kamben av svenskt Scan Pigghamkött. Marinerade och kryddade med klassisk grillkrydda.

Inför härliga grillkvällar säljs mycket kamben i butik. Kamben är tunna, korta och köttiga ben som kommer från kotlettraden. Scan har ytterligare förenklat för konsumenten genom att marinera och färdigkrydda dem. De är bara att lägga på grillen, tillagningstiden är 20 minuter. Kambenen kommer från svenskt Scan Pigghamkött, som är ett extra saftigt och mört griskött.
- Förra året såldes de marinerade kambenen på Bergendahls med bra resultat. I år lanserar vi den på alla kedjor, säger Martin Pardell, produktchef Scan AB.

Fakta:
Kamben från svenskt Piggham griskött. Hållbarhet: 18 dagar. Vikt: ca 600 gram/förpackning. Konsumentpris: 45 kr/st. Finns i butik från vecka 16.

Margareta Thorgren, informationsdirektör Scan AB, tfn: 070-280 01 68
Martin Pardell, produktchef Scan AB, tfn: 070-697 80 62

Bild:
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se /Omföretaget/Press/Pressbildereller kontakta Laila Romu, informatör Scan AB, tfn: 0511-252 19.

Scan - bry dig om vad du äter

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.