Scan lanserar rullgrillkorv

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2010 08:41 CET

Scan lanserar en rullgrillkorv på Fast Food-marknaden. Den har svenskt kött, hög kötthalt och är SÄRNÄR-producerad.

Rullgrillkorven är traditionellt kryddad och skinnfri. Som i alla Scan-märkta varor innehåller den bara svenskt kött. Korven har en hög kötthalt på 65 procent och är producerad enligt SÄRNÄR, vilket innebär att den är helt fri från gluten, laktos, ägg, soja-, mjölk- och ärtprotein.

-  Det är en klassisk smaksatt rullgrillkorv med perfekta varmhållningsegenskaper, säger Mette Krabbe Åkerlind, marknadschef Scan AB.

Fakta
Rullgrillkorven innehåller svenskt gris- och nötkött. Den är producerad enligt SÄRNÄR, vilket innebär att den är helt fri från gluten, laktos, ägg, soja-, mjölk- och ärtprotein. Kötthalten är 65 %. Fetthalten 23 %. Förpackningsstorlek: 1,6 kg x 4 st = 6.4 kg/kartong. 20 st korvar/förpackning. Vikt: 80 g/st.

Mette Krabbe Åkerlind, marknadschef Scan AB, tfn: 08-725 80 10
Laila Romu, kommunikatör Scan AB, tfn: 0511-252 19

Bild
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se /press/ pressbilder eller kontakta Laila Romu.

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 11 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 22 Mdr SEK.