Scan och Caj P i samarbete

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 08:43 CEST

Två av Sveriges starkaste grillvarumärken samarbetar. Resultatet blir Grillskiva Caj P Original. Färdigskivat och färdigmarinerat Scan Piggham-kött.

Scan och Caj P är de två varumärken som svenska folket förknippar starkast med grillning*. Inför årets grillsäsong inleds ett samarbete mellan företagen Scan AB och Haugen-gruppen.

Grillskiva Caj P Original är skivad picnicbog marinerad i Caj P Original grillolja. Köttet är magert och mört svenskt Scan Piggham picnicbog. I varje förpackning finns 6-8 skivor som är klara att lägga på grillen. Tillagningstiden är 8 minuter.

- Vårt gemensamma samarbete i Svenska Grillfrämjandet födde idén om att sammanföra Sveriges populäraste grillvarumärken. Vi ville ta fram en produkt som speglar svenska folkets grillsmak, säger Martin Pardell, produktchef Scan AB.

Fakta:
Grillskiva Caj P Original består av skivad picnicbog av svenskt Piggham-kött. De är marinerade i Caj P Original grillolja. Allergifakta: innehåller gluten och sojaprotein. Varje förpackning innehåller 6-8 skivor. Vikt: ca 1,1 kg/förpackning. Hållbarhet: 20 dagar. Konsumentpris: 80 kr/st. Finns i butik från vecka 14.

* Scan kom i topp med 67 % och Caj P som tvåa med 51 %. Undersökningen gjordes i juni 2008 i form av en webbenkät. Antal svarande: 800. Ålder: 18-70 år, Genomförd av Hermelin på uppdrag av Scan.

Margareta Thorgren, informationsdirektör Scan AB, tfn: 070-280 01 68
Martin Pardell, produktchef Scan AB, tfn: 070-697 80 62

Bild:
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/Omföretaget/Press/Pressbilder eller kontakta Laila Romu, informatör Scan AB, tfn: 0511-252 19.

Scan - bry dig om vad du äter

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.