Scans Deli Jägarfalu svensk mästare på Chark-SM

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 13:50 CEST

Igår vann Scans Deli Jägarfalukorv klassen falukorv på Chark-SM. Jägarfalun är en falukorv med mer av det goda, mycket kött och en kraftig röksmak.

Chark-SM är svensk charkindustris stora kvalitetstävling. I klassen falukorv vann Scan med Deli Jägarfalukorv, en falukorv med mycket smak och traditionellt utseende. Det är en extra rökt falukorv, med svenskt nöt- och griskött och en hög kötthalt. Jägarfalun är mörkare och fastare än vanlig falukorv och det beror på längre tid i röken och en hög andel nötkött.

- Det är jätteroligt att vår Deli Jägarfalu blivit svensk mästare, det är en riktigt god falukorv med mycket kött och kraftig röksmak. Det är en produkt som alltid passar. Det är en av mina personliga favoriter. Jag äter den både hemma med familjen och ute med kompisarna på fisketuren. säger Magnus Sjöholm, Marknadsdirektör Scan AB.

Motiveringen lyder:
Vacker korv!
Bra balans med tydlig köttsmak, frisk röksmak och god kryddning.

Lyckliga pristagare på Chark-SM. Johan Persson, produktutvecklingschef, Margareta Thorgren, kommunikationsdirektör, Magnus Sjöholm, marknadsdirektör.

- Nu inför jul är det också extra roligt att vår Scan Gourmet Julskinka fick guldmedalj i Chark-SM. Det här är vår finaste Piggham-skinka. Det är ett kvitto på vår höga produktkvalitet, säger Magnus Sjöholm, marknadsdirektör Scan AB.

Scans resultat i Chark-SM 2010

Svensk mästare i Falukorv: Scan Deli Jägarfalukorv

Guld
Julskinka: Scan Gourmet Julskinka
Ekologiskt: Scan Ekologisk Ugnsbakad Leverpastej

Hedersomnämnande
Innovativa produkter: Scan Variation Köttbullekorv

Silver
Köttbullar: Scan Miniköttbullar med soltorkad tomat,
Hela köttprodukter, rökta: Scan Källarrökt skinka
Leverpastej: Scan Deli Ugnsbakad Leverpastej med trattkantarell.

Brons
Varmrökt småkorv, smal: Mina! Småkryddiga korvar, Scan Deli Prinskorv, Scan Deli Wienerkorv
Ekologiskt: Ekologisk skivad, fryst falukorv (säljs endast till restauranger & Storhushåll).

Fakta Jägarfalukorv:
Jägarfalukorven innehåller svenskt nöt- och griskött och är stoppad i naturtarm. Den är producerad enligt SÄRNÄR, vilket innebär att den är helt fri från gluten, laktos, ägg, soja-, mjölk- och ärtprotein. Förpackning: 800 gram. Kötthalt 60 %.

Läs mer om Chark-SM på www.charksm.se

Bild
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/press/pressbilder eller kontakta Laila Romu.

Magnus Sjöholm, marknadsdirektör Scan AB, tfn: 08-725 80 07
Margareta Thorgren, kommunikationsdirektör Scan AB, tfn: 08-725 85 72