Scans Mammasortiment utökas

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2006 11:45 CEST

Mammas Pannbiffar och Mammas Fyllda Grekiska Färsbiffar är nya produkter från Scan inom Mammakonceptet. Mammas köttbullar från Scan känner 95 procent av svenska befolkningen till. Färdiga färsprodukter är en räddning för många familjer i vardagen när matlagningen måste gå snabbt men ändå bli en fullvärdig måltid. De nya produkterna hittas i frysdisken i matbutikerna.

Konceptet Mammas från Scan står för vällagad näringsrik mat som är traditionsrik och trygg. Med de nya produkterna utökas konceptet och konsumenterna får fler variationsmöjligheter. Idag är husmanskost trendigt och den fyllda grekiska färsbiffen med oliver och fetaost är ett exempel på modern husmanskost.

- Frysta produkter är lätta att köpa, bunkra, laga och äta. Både pannbiffarna och de grekiska färsbiffarna har en hållbarhet på 270 dagar i frysen. Att planera sina köp med både kylvaror och frysvaror ger en större variation på måltiderna och är dessutom mer kostnadseffektivt för kunderna, säger Johanna Högfeldt, produktchef på Scan.

Produktfakta
Pannbiffar: 10-pack, totalt 600g, kötthalt 74%, fetthalt 17%, rekommenderat pris 42,90 kr st
Färsbiffar: 8-pack, totalt 480g, köttmängd 60%, fetthalt 18%, rekommenderat pris 42,90 kr st

Johanna Högfeldt, produktchef, tfn: 070-216 46 91
Margareta Thorgren, pr-chef, tfn 070-280 01 68

För pressbilder:
Hämta på www.scan.se, pressbilder eller kontakta Irene Carlström, telefon 08-725 84 31

Scan är ett av Sveriges mest omtyckta varumärke och förknippas med svenskt ursprung, trygghet och kvalitet. Scan Foods AB som ingår i Swedish Meats-koncernen ansvarar för marknadsföring och försäljning av konsumentprodukter under varumärket Scan.