Scans recept direkt i din iPhone

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 09:25 CEST

Surfa fram ett gott recept i köket, på bussen eller i butiken. Nu når konsumenterna Scans receptbank enkelt via iPhone på adress m.scan.se

Är datorn upptagen av en annan familjemedlem? Eller står du i butiken och har glömt inköpslistan hemma? Då är Scans receptbank via iPhone en lösning. Skriv in: m.scan.se och välj mellan sök recept, topp 10 - populära recept, dina favoriter eller kategorierna: huvudingredienser, speciella önskemål, måltid, tillagningstid, tilllagningsmetod, tillfälle/säsong, slumpsida.

Allt fler önskar flexibilitet i sitt surfande och vill inte vara knuten till en dator. Två tredjedelar av all surfing i mobiltelefon sker via iPhone, som har en anpassad webbläsare för mobil. Scans receptbank är därför utvecklad för iPhone, men fungerar även från andra mobiltelefoner.

- Med vår nya mobila lösning går det snabbt och är enkelt att leta upp ett gott recept. Med din iPhone är du bara några få klick från att få upp receptet med alla ingredienser och tillagningssätt, oavsett var du befinner dig, säger Sara Hoff, webbmaster Scan AB.

Konsumenterna når givetvis Scans receptbank även via en dator på: www.scan.se . I receptbanken finns över 1000 recept att välja bland.

Margareta Thorgren, informationsdirektör Scan AB, tfn: 070-280 01 68
Sara Hoff, webbmaster Scan AB, tfn: 070-548 41 78

Bild:
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/Omföretaget/Press/Pressbilder eller kontakta Laila Romu, informatör Scan AB, tfn: 0511-252 19.

Scan - bry dig om vad du äter

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.