Snurror, pita och wraps - nyttiga mellanmål för folk på språng

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 08:39 CEST

De nya nyttiga mellanmålen från Scan Må Gott ger en mättnad som varar. I färdigmatsdisken hittar du nu smakrika snurror, pita och wraps gjorda på fullkornsbröd och fyllda med magert kött och grönsaker. Perfekta för folk på språng då de kan ätas både varma och kalla.

På väg till träningen eller bussen, när magen kurrar mellan huvudmålen, en stående snabbfika på jobbet - det är några av alla situationer där konsumenter vill ha något som går fort, lätt och snabbt. Men många vill även äta nyttigt, hela 63 % vill äta nyttigt även när de har ont om tid. I färdigmat-disken finns många alternativ men nu kommer mellanmålet med nyttighetsprofil, som erbjuder mättnad som varar genom ett balanserat fiber- och proteininnehåll.

Scan Må Gott Mellanmål är ett mellanmålsalternativ med högt köttinnehåll, låg fetthalt (4-5 %), högt proteininnehåll och nyckelhålsmärkt. Det finns sex varianter: Fullkornswrap Chili, Fullkornswrap Sweet Chili, Pita Kebab & Jalapenõ, Pita Tomat & Skinka, Fullkornssnurra Skinka & Tomat och Fullkornssnurra Skinka & Ananas. De kan ätas både varma och kalla, direkt ur förpackningen. Värmning sker en ½ minut i mikrovågsugn eller till förpackningen säger poff. Förpackningen är värmeanpassad så att fingrarna inte bränns när du håller i den och det är bara att dra av toppen på förpackningen och börja äta. Produkternas vikt är 120 g.

- Med våra nya mellanmålsprodukter fyller vi ett behov hos de konsumenter som vill äta nyttigt och smakrikt, fast de har bråttom. Scans Må Gott mellanmål är både ett gott och bra alternativ till andra produkter som små pizzor, piroger och pajer, säger Johanna Högfeldt, produktchef Scan AB.

Snabbfakta:
Vikt: 120 g. Nyckelhålsmärkt. Fetthalt 4-5 %. Köttmängd 13-27 %. Pris till konsument: 14.90 kr.
Pita Kebab & Jalapenõ - fylld med grön paprika, jalapenõ och strimlat nötkött. Kryddigt het.
Pita Tomat & Skinka - fylld med tomater, strimlad rökt skinka och mager ost. Mustigt örtig.
Fullkornswrap Chili - fylld med grön paprika, strimlat nötkött, tomater, lök och jalapenõ. Kryddigt het.
Fullkornswrap Sweet Chili - fylld med zucchini, strimlad skinka, röd paprika och purjolök. Kryddig sötma.
Fullkornssnurra Skinka & Ananas - fylld med strimlad rökt skinka, ananas, mager ost, örtkryddor. Mustigt örtig.
Fullkornssnurra Skinka & Tomat - fylld med rökt skinka, tomat, mager ost, toppad med örter. Exotiskt örtig.

Margareta Thorgren, informationschef Scan AB, tfn: 070-280 01 68
Johanna Högfeldt, produktchef Scan AB, tfn: 070-216 46 91

Bild:
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/Omföretaget/Press/Pressbilder eller kontakta Laila Romu, informatör Scan AB, tfn: 0511-252 19.

Scan - bry dig om vad du äter

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 10 Mdr SEK och har 3 200 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.

Postadress: Box 30223, 104 25 Stockholm ITelefon: +46 771-510 510Iwww.scan.se