Torbjörn Lithell ny kvalitets- och miljödirektör på Scan AB

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 09:32 CET

Scan AB anställer Torbjörn Lithell som ny kvalitets- och miljödirektör. Torbjörn startar sin nya befattning den 17 januari 2011. Han kommer närmast från en tjänst på som affärsområdeschef på Axfood.

Torbjörn Lithell, har en gedigen erfarenhet från färskvaror och framförallt kött. De senaste fem åren har Torbjörn haft tjänsten som Affärsområdeschef kött & fågel på Axfood Sverige AB. Förutom helheten för affärsområdet ingår bland annat sortiments- och förhandlingsansvar. Tidigare har han arbetat som import- och exportchef på Annerstedt, VD på Nordic Meat Partner och färskvaruchef på Axfood Private Label.

Den 17 januari 2011 startar Torbjörn Lithell sitt nya arbete på Scan AB som kvalitets- och miljödirektör.

- Arbetet som kvalitets- och miljödirektör är en härlig utmaning som jag tar mig an med stor glädje. Jag kommer att ha stor nytta av min bakgrund från färskvaruindustrin och detaljhandeln. Scan står på en stark grund och mitt uppdrag blir att ytterligare flytta fram positionerna i dessa allt viktigare frågor, säger Torbjörn Lithell, blivande kvalitets- och miljödirektör Scan AB.

Bild

Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/press/pressbilder eller kontakta Laila Romu.

Denis Mattsson, VD Scan AB, tfn: 076-128 36 98
Margareta Thorgren, kommunikationsdirektör Scan AB, tfn: 070-280 01 68

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 11 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 23 Mdr SEK.