Variation i Scan Variation

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 09:05 CEST

Sortimentet Scan Variation består av pålägg i mindre förpackningar för att konsumenten ska kunna välja fler sorter. För att ytterligare kunna alternera kommer nya varianter i sortimentet. Köttbullekorv och salami med jalapeño är de senaste nyheterna.

Scan Variation är sortimentet för konsumenter som vill ha variation på frukostmackan. Med mindre mängd i förpackningen blir det lättare att köpa flera sorter. För samma pris som en stor förpackning kostar får konsumenten tre små, och kan välja fritt bland de 12 varianterna. Det passar alla konsumentgrupper; barnfamiljer där olika viljor ofta regerar, singelhushåll eller tvåpersonershushåll som vill variera smaken oftare.

Två gånger om året uppdateras sortimentet, nyheterna som kommer i butik vecka 36 är köttbullekorv och salami med jalapeño. Köttbullekorven är en kokt medwurst som vi stoppat in hela köttbullar i och sedan skivat. Lite hetare är Salami jalapeño, en torkad salami smaksatt med jalapeño. Scan-märket på förpackningen garanterar att köttet alltid är svenskt.

- Vi ville komma med något helt nytt och lite galet bland påläggen. Och det resulterade i en medwurst med Sveriges mest älskade köttbullar i. En kul variant som vi tror barn kommer att älska. För de som gillar lite hetare varianter så har vi kryddat en salami med jalapeño, säger Ida Pettersson, produktchef Scan AB.

Fakta
Rekommenderat konsumentpris för en förpackning är ca 10.90 och för 3 förpackningar ca 27 kronor.
Salami Jalapeno innehåller svenskt gris- och nötkött. Köttmängd: 101 %. Fetthalt: 34 %. Förpackning: 50 gram, ca 9 tunna skivor.
Köttbullekorven innehåller svenskt gris- och nötkött. Köttmängd: 67 %. Fetthalt: 17 %. Förpackning: 65 gram, ca 8 skivor.

Bild
Finns att hämta på Scans hemsida www.scan.se/press/pressbilder eller kontakta Laila Romu.

Ida Pettersson, produktchef Scan AB, tfn: 08-725 85 08
Laila Romu, kommunikatör Scan AB, tfn: 0511-252 19

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 11 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 23 Mdr SEK.