Hobbex e-handel exploderar!

Hobbex försäljning på nätet ökade med 140% under första halvåret jämfört med föregående år.

”Vi har otroligt bra tillväxtsiffror just nu. Med nuvarande takt omsätter Hobbex mer än 200 MSEK det närmaste året. ”, säger Roger Halvarsson, VD på Hobbex

”Även om vi idag är en kedja med 17 egenägda butiker, så är vår tradition försäljning via Postorder. Därför har vi under flera år investerat i utveckling och kompetens inom E-handel.

E-handel är i många delar komplext och vi har lyckats med att ta tillvara på vår långa erfarenhet av distanshandel samtidigt som vi utvecklat nya modernare processer för att växa på nätet. Detta i kombination med starkt sortimentserbjudande gör att vi får hög tillväxt. Extra kul att vi kan anställa fler medarbetare. Vi har stort behov av kunning personal. Idag är vi över 100 anställda.

Samtidigt ökar försäljningen i våra butiker. Helt klart är vårt Multikanalkoncept en orsak till framgången på nätet. Kunderna vill ha tillgång till information både i butik och på hemsidan, för att sedan avgöra hur man vill handla.” fortsätter Roger Halvarsson.

Hobbex finns med E-handel i de Nordiska marknaderna, Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Roger Halvarsson avslöjar vidare att ytterligare expansioner ligger för dörren.

”Vi öppnar inom kort E-handel mot Europa. Då får kunder i flera EU-länder möjlighet att handla Hobbex prylar.”, avslutar Roger Halvarsson.

• detaljhandel
  • hobbyprylar
  • postorder
  • radiostyrda produkter
  • quadrocopter
  • prylar
  • drönare
  • drones
  • sverige

Allmänt om Hobbex

Hobbex, känt för den berömda ”Hobbex-katalogen”, grundades 1961 och är marknadsledande inom ett antal produktområden, såsom Radiostyrt, Skytte, Hobbyprylar och Gadgets.

Hobbex finns med internetbutiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Man har dessutom fysiska butiker på tio orter i Sverige. Huvudkontor och centrallager är beläget i Borås. Där finns även en lagershop med nästan hela Web-sortimentet tillgängligt för direktförsäljning.

Utöver E-handel i Sverige, Norge, Finland och Danmark så har Hobbex för närvarande fysiska butiker i Borås (Lagershop vid centrallagret), Gävle (Valbo Köpcentrum), Göteborg (Nordstan), Helsingborg (Väla Köpcentrum), Karlstad (Bergvik Köpcenter), Malmö (Burlöv Center), Malmö (Emporia),Stockholm (Bromma Blocks), Stockholm (Mall of Scandinavia), Stockholm (Nacka Forum), Stockholm (Skärholmen Centrum), Stockholm (Stinsen Köpcentrum), Stockholm (Täby Centrum), Strömstad (Nordby Shopping Center), Sundsvall (Birsta City) och Uppsala (Gränby Centrum).