HELA HOCKEYETTAN LIVE! Premiär för Sveriges bredaste hockeyportal.

48 lag över hela Sverige med ett 20-tal matcher samtidigt. Allt finns nu som en totalupplevelse på nya hockeyettan.se för mobil, platta och desk top.

• Lanseringen av den nya portalen är ett naturligt steg för att fortsätta utveckla Sveriges bredaste och mest engagerande hockeyliga, säger ordförande Ronnie Glysing.
  • Vi har ett unikt erbjudande till hockey-Sverige som handlar om allt som händer före, under och efter alla matcher i en omgång. Snacka inför, följa live i Web-sändning och analysera efteråt. Och nu finns allt på den nya portalen avslutar marknadsansvarige Peter Hällsås.

Den nya portalen är att skapad för att ge stöd till dagens engagemang inom sport och skapa ett starkt fundament för Hockeyettans klubbar. I och med lanseringen startar också jobbet med att hela tiden justera och utveckla hockeyettan.se utifrån kraven från alla som är engagerade runt lagen.

Hockeyettan
Ronnie Glysing, 070-960 01 10                            Peter Hällsås, 070-761 99 85
ordförande                                                         marknadsansvarig
ronnie.glysing@hockeyettan.se                           peter.hallsas@hockeyettan.se

• Bollsporter

Hockeyettan är Sveriges bredaste och mest engagerande utvecklingsliga och är ett av fundamenten samt en del av kärnverksamheten inom svensk ishockey.

Hockeyettan är en organisation som samlar de 48 ishockeyklubbar i Sverige som är kvalificerade för spel i Hockeyettan. Matcherna lockar över 600 000 åskådare runt om i Sverige och många följer dessutom totalt         över 400 livesända matcher under säsongen via webb-TV varje vecka. Hockeyettan samverkar med          Svenska Ishockeyförbundet, SHL samt HockeyAllsvenskan för att utveckla svensk ishockey.