Hockeyettan tecknar avtal med Best Western.

Hockeyettan är med 48 lag som täcker hela landet Sveriges bredaste hockeyliga. Best Western täcker hela Sverige från Trelleborg till Luleå. Det är grunden till ett nytt avtal mellan parterna som ska ge klubbarna i ligan bra förutsättningar, både ekonomiskt som sportsligt. Avtalet är tecknat mellan Hockeyettan AB och Best Western Scandinavia och gäller för resten av säsongen 2015/2016.

- Hockeyettans spelare, ledare och supporters bor på hotell över hela Sverige varje vecka. Vår uppgift är att bidra till att alla våra 48 medlemsföreningar över hela Sverige, får de bästa förutsättningarna för att nå bra sportsliga resultat. Best Western har en geografiskt spridning som passar alla våra klubbar dessutom har vi möts av en positiv vilja från Best Western att lösa våra boende- och konferensbehov på ett bra sätt för klubbarna. Vi upplever också att Best Westerns organisation och struktur underlättar samarbetet. Vi hoppas tillsammans kunna fortsätta skapa nya, viktiga mötesplatser och att Hockeyettan når flera, både publik och hotellgäster, säger Hockeyettans ordförande Ronnie Glysing.

- Vi har sedan tidigare ett väl etablerat samarbete med hockeyn genom vårt samarbete med HockeyAllsvenskan. Ligorna är nära sammankopplade med varandra och det känns därför naturligt för oss att även vara leverantör till Hockeyettan, vilket också ger oss en möjlighet att exponera oss ytterligare inom sportsegmentet. Det är sjätte säsongen som vi arbetar med hockeyn och under den tiden har vi även utvecklat ”Best Sport”, vårt erbjudande till idrottslag. Det känns kul att även hockeyettan valt oss som leverantör, säger Magnus Sjödin, partner – och sponsoransvarig på Best Western Scandinavia.

För mer information kontakta:

Ronnie Glysing                                                            Magnus Sjödin
Ordförande Hockeyettan                                             Best Western Scandinavia
070 – 960 01 10                                                          0706 – 22 24 25
Email: ronnie.glysing@hockeyettan.se                       Email: magnus.sjodin@bestwestern.se

• Hockey

Hockeyettan är organisationen som samlar de 48 ishockeyklubbar i Sverige som är kvalificerade för spel i Hockeyettan. Matcherna lockar över 700 000 åskådare runt om i Sverige och många följer dessutom matcherna via webb-TV. Hockeyettan samverkar med Svenska Ishockeyförbundet, Svenska Hockeyligan och HockeyAllsvenskan för ATT utveckla svensk ishockey.