Lillys kvarter är nominerat i Världsomspännande tävling!

Lillys kvarter och dess arkitekter Kirsh och Dereka är nominerade i Wan Awards med ett kvarter ritat för Hökerum Byggs räkning. WAN Awards är en världsomspännande arkitekturtävling.

De svepande balkongerna, den träklädda fasaden och värmen i uttrycket tilltalar juryn. Det gör också tankarna kring hållbarhet, som att cykelgaraget är väl tilltaget och energiåtgången låg . De gemensamma ytorna som uppmuntrar till umgänge med grannar och vänner inom kvartert uppskattas också.

Just nu pågår projektplaneringen för fullt. Vi planerar för en byggstart under våren 2018. Det kommer att bli 119 lägenheter i olika storlekar, berättar Henrik Sandahl som är projektledare för Lillys Kvarter.

Projektet ligger i Hässelby Villastad på en tomt som just nu är obebyggd.

- Vi har byggt flera hus ritade av Kirsh och Dereka. Nu pågår slutarbetet på tredje etappen av Södertuvan i Haninge av samma arkitekt och vi har snart byggstart på projekt i både Malmö, Älta och i Gustavsberg med samma gäng. Bra samarbeten blir ofta långvariga, säger Maria Ståhl som är Marknadschef på Hökerum Bygg.

Det är i kategorin Future Projects som Brf Lillys kvarter , eller Kärrliljan som är projektets arbetsnamn, är nominerat.

Vi är ett familjeföretag från Ulricehamn. Företaget grundades 1968 och idag bedriver vi verksamhet inom tre områden. Vi bygger Bostadsrätter i egen regi, vi utför totalentreprenader och vi hyr även ut bostäder i Ulricehamns och Borås kommun. Allt hålls samman av en kvalitetsfilosofi vi kallar Tryggt Byggt. Hökerum byggs webbplats