Patrik Ihrstedt blir ny vd på Hörmann Svenska AB

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2016 08:45 CET

Efter en tids sökande har nu Hörmann Svenska AB utsett sin nya vd Patrik Ihrstedt. Han efterträder deras nuvarande vd Per Wetterdahl, som går i pension i slutet av 2016 efter snart 20 år på posten

Hörmann Svenska AB som ligger i framkant när det gäller kvalitet, innovation och design av industri- och garageportar, har under Per Wetterdahls ledning sedan 1997 befäst sin position på den svenska marknaden. Den pågående expansionen av företaget kommer att fortsätta, men med ny ledning av Patrik Ihrstedt som alltså tar över som vd i slutet på året.

Viktiga faktorer vid rekryteringen var Patriks gedigna bakgrund som ledare av byggproduktion med alla kontakter med beställare, myndighetspersoner och underleverantörer samt sin stora erfarenhet av att leda kompetenta medarbetare i byggprocessen.
Patrik kommer närmast från Skanska AB där han under de senaste åren varit chef för Örebrodistriktet.

"Vi på Hörmann har stor tillförsikt i de kvalitéer som Patrik har och vilket kommer tillföra värdefull kunskap i vår organisation och driva expansionen av bolaget i framtid." säger Per Wetterdahl.

Patrik kommer att påbörja sin anställning för Hörmann redan den 1:a april, parallellt med Per, för att få möjlighet att under resterande del av 2016 lära sig organisationen med alla anställda och kunder på ett bra sätt.

”Jag ser med respekt på Hörmann som ett förtroendeingivande, stabilt och tryggt företag. Hörmann ligger i branschens framkant och vi kommer att fortsätta arbetet med att utveckla oss ytterligare för att överträffa våra kunders förväntningar. För mig är kvalitet och miljö två stora och viktiga frågor som jag vill fortsätta jobba med i företaget”. Säger Patrik Ihrstedt

För vidare kontakt:

Intervju: Per Wetterdahl, VD: p.wetterdahl.ore@hoermann.se, 010-19 00 210
Bildmaterial: Frida Thelberg, Marknadsassistent: f.thelberg.ore@hoermann.se, 010-19 00 204

Om Hörmann

Hörmann Group är Europas ledande leverantör av garage- och industriportar. Hörmann Svenska AB säljer och servar dessa portar på den svenska marknaden.

1997 startades Hörmann Svenska AB, som idag är ledande leverantör av garageportar på den svenska marknaden. Från centrallagret i Örebro distribueras portar över hela landet. För industriportar erbjuder Hörmann Svenska AB montage i egen regi samt service av alla fabrikat på marknaden. Hörmann är en stark och pålitlig internationell partner för byggprodukter av högsta klass. Hörmann är kvalitet utan kompromisser.

Kommentarer (0)