Höganäs nummer ett i Skåne

Höganäs kommun har återigen lägst taxor och avgifter för el, fjärrvärme, vatten och avlopp samt avfall vid en jämförelse av de Skånska kommunerna. Det visar årets rapport från Nils Hogerssongruppen.

- Det är oerhört roligt att vi än en gång toppar listan. Det ska vara attraktivt att bo och driva företag i Kullabygden och en bidragande faktor är låga kostnader för el och fjärrvärme, säger Benny Ulmestig, VD på Höganäs Energi.

Siffrorna i rapporten tas fram genom att flytta en fiktiv fastighet till landets 290 kommuner och jämföra kostnaderna för el, uppvärmning, vatten och avlopp samt sophämtning.

Benny Ulmestig, VD Höganäs Energi, 042 – 33 72 20

Höganäs Energi arbetar för att skapa en trivsam och trygg miljö till dig som invånare och företagare i Kullabygden. Med personlig service och konkurrenskraftiga priser samt 60 års samlad kunskap och lokalkännedom inom elnät, fiber, fjärrvärme och elavtal är vi ett komplett energibolag med stort hjärta.