Ny hotelldirektör på Högberga Gård

Ny hotelldirektör på Högberga Gård

– Tina Dernelid tillträder som ny hotelldirektör på Högberga Gård

Högberga Gård på Lidingö har under de senaste åren utvecklats kraftfullt. Efter tre år som VD på anläggningen har Johan Hjort nu köpt driften Högberga Gård samt dagkonferensanläggningen Saturnus i Slussen, av Sveriges Kommuner och Landsting. Ny hotelldirektör på Högberga Gård blir Tina Dernelid.

–  I och med företagsköpet kommer jag att ställas inför nya uppgifter. Jag behöver då en stark och kompetent person som kan arbeta med att fortsätta utveckla personalen, gästservicen och verksamheten på plats. Och då är Tina mitt första val, säger Johan Hjort, VD för Högberga Gård.

Tina Dernelid kommer senast från en tjänst som receptionschef på Hesselby Slott där hon var delaktig i att arbeta fram konceptet ”Sveriges Musikslott”. Dessförinnan arbetade Johan och Tina tillsammans på Tammsvik Konferens & Herrgård där Tina var hotellchef. Tillsammans utvecklade de verksamheten framgångsrikt under parollen ”Sveriges mest innovativa mötesplats”.

–  Vi har arbetat tillsammans tidigare under ett antal år. Jag vet vad som kommer krävas av mig för att hålla den utvecklingstakt som Johan önskar. Och det är just det jag gillar. Nytänkande. Utveckling. Och att vi har samma syn på kvalitet, service och på att bygga team. Att leda och utveckla personal är en av mina stora passioner i arbetslivet, säger Tina Dernelid.

Med sig i bagaget har Tina en lång erfarenhet i branschen. I unga år ägde och drev hon, med stor framgång, Gästgifveriet i Påskallavik tillsammans med sin man. I grunden har hon en examen från Restaurang- och Hotellhögskolan i Grythyttan.

-  Det ska bli en härlig utmaning att ta sig an Högberga Gård. En anläggning som redan är en av Stockholms främsta konferensanläggningar men som också precis har börjat sin entré på den privata marknaden. Att i en sådan fantastisk miljö både få arbeta med utvecklingen av extravaganta möten, och samtidigt få krydda vardagen med bröllop, weekendarrangemang och Högberga Vinfabrik, känns fantastiskt roligt.

Tina tillträdde tjänsten som hotelldirektör på Högberga Gård den 1 augusti.

-  Vi är mycket glada att få hälsa Tina välkommen till vårt verksamhet och ser fram emot att ha en så varm och driven person med oss i teamet framöver, avslutar Johan Hjort.