Hogia och Teamhub samarbetar för bättre stöd till byggföretag

Genom partnerskap med Teamhub kan Hogia nu erbjuda byggbranschen ett bättre stöd för projekthantering. Teamhubs mobila applikation för rapportering av tid och andra projekthändelser kan integreras direkt med Hogias ekonomi- och lönesystem, vilket automatiserar många administrativa moment och sparar tid i alla led, från hantverkare och projektledare till administratör och ekonom.

Teamhubs mobila applikation gör det möjligt för alla som är involverade i ett projekt att registrera sina egna projekthändelser, till exempel tidsrapportering, materialåtgång eller antal körda kilometer. Informationen överförs i realtid till Hogias system för uppföljning, fakturering och lönehantering, Manuell hantering av underlag försvinner, risken för fel minimeras och mindre tid behöver läggas på administrationen.

– Appen är framtagen i nära samarbete med ett stort antal företag i branschen och är skräddarsydd för de behov som fältarbetare, arbetsledare och administratörer möter varje dag. Våra kunder vittnar om tidsbesparingar på upp till 50 procent, säger Kristoffer Gustafsson, CEO och delägare i Teamhub.

Den automatiska överföringen i realtid av alla projekthändelser till ekonomi- och lönesystemen medför också en förbättrad projektredovisning med bättre koll på verksamheten som följd. Det blir lätt att till exempel se status på tids- och materialåtgång för enskilda projekt.

– Partnerskapet med Teamhub innebär att vi nu kan erbjuda branschen en skräddarsydd helhetslösning. Det kommer att frigöra tid för våra kunder som de istället kan lägga på sin kärnverksamhet, säger Mattias Jönegren, bolagschef på Hogia Byggsystem.

Hogia ställer ut på Bygg & VVS-mässan Syd i Malmö den 26-27 april.