Hogia och Trivec möjliggör enklare e-fakturering inom hotell och restaurang

I samarbete med kassasystemsleverantören Trivec kan Hogia nu erbjuda företag inom besöksnäringen, från det lilla caféet till större restauranger och konferensanläggningar, en lösning som innebär att betalning via e-faktura kan ske direkt från kassan.

- Företag ställer idag stora krav på sina stödsystem och efterfrågar molnbaserade och integrerade helhetslösningar. I samarbete med Trivec har vi skapat en integration som möjliggör snabb och säker hantering av fakturor för företag inom hotell- och restaurangbranschen, säger Mathias Petersson, bolagschef på Hogia Hotell & Restaurang.

Kopplingen mellan Trivec och Hogia automatiserar hela fakturaflödet. Från Trivecs kassasystem överförs faktureringsunderlagen i realtid till Hogias ekonomisystem, där fakturan skapas och skickas som e-faktura ut till köparen. Det innebär att manuell hantering av underlag försvinner, risken för fel minimeras och mindre tid behöver läggas på administration.

- Tillsammans med Hogia har vi skapat en lösning som innebär att våra 3 000 kunder inom besöksnäringen i Sverige nu kan skicka sina fakturor elektroniskt direkt från kassan. Allt fler företag efterfrågar betalning via e-faktura och som leverantör till offentliga verksamheter kan det redan nästa år bli ett lagkrav, säger Tobias Wallberg, Country Manager på Trivec.

Integrationen automatiserar även flödet av dagrapporter in i Hogias ekonomisystem för bokföring, uppföljning och nyckeltalsanalys.

Hogia och Trivec ställer ut på mässan Gastro Nord i Stockholm den 24–27 april.

Kontaktpersoner:

Mathias Petersson, bolagschef Hogia Hotel & Restaurant Systems
Mobil: +46 (0) 76-800 63 56
Växel: +46 (0) 303-666 00
E-mail: mathias.petersson@hogia.se
www.hogia.se/efh/

Tobias Wallberg, Country Manager Trivec
Tel: +46 (0) 10 150 23 31
Växel: +46 (0) 10 150 23 00
E-mail: tobias@trivec.se

Om Trivec

Trivec är marknadsledande leverantör av kassasystem till hotell- och restaurangbranschen i Norden och erbjuder såväl mjukvara som hårdvara. Trivec har kontor i Stockholm, Göteborg, Umeå, Malmö, Oslo, Bryssel, Lyon, Bordeaux och Paris. Läs mer på www.trivec.se

• e-fakturering
  • samarbetspartners

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Mathias Petersson

Kommersiell produktägare Hogia Business Products +46 (0) 76-800 63 56