Hogia tecknar avtal med tunisiskt färjerederi

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2018 08:00 CET

Det tunisiska färjerederiet Compagnie Tunisienne de Navigation valde Hogias biljett- och bokningssystem BOOKIT.

Hogia Ferry Systems har tecknat avtal med det tunisiska färjerederiet Compagnie Tunisienne de Navigation (CTN) om att leverera det marknadsledande biljett- och bokningssystemet BOOKIT.

CTN kör färjelinjer från Tunis till Genua, Italien och från Tunis till Marseille, Frankrike, och planerar ytterligare expansion.

CTN:s chef för passagerartrafik Kamel Hamdi säger: ”Vi bedömde att det var viktigt att kontraktera en stabil och kunnig affärspartner som kunde förse oss med rätt verktyg för att driva verksamheten framåt. Vi blev imponerade av BOOKIT-systemet och ser fram emot att samarbeta med Hogia.”

Niclas Blomström på Hogia Ferry Systems säger: ”Att expandera med CTN i Tunisien är både hedrande och väldigt spännande. Vi har samarbetat med Algerie Ferries sedan 2007, så vi har god erfarenhet av att driva verksamhet i den här regionen. Vår produkt kommer att göra skillnad, och vi ska göra allt vi kan för att lägga grunden till ett långt och givande samarbete.”

Hogia Ferry Systems ingår i Hogia-gruppen, ett av Sveriges största programvaruföretag med 650 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Storbritannien. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.